Om ossLogga in
För inköpareAnvändarnas egna ordFör leverantörerPublicerade upphandlingarOm oss

Maria Lindqvist på T3 Hus (T3Group)

Användarintervju
September 30, 2024
Accurator har gett oss en komplett och samlad inköpsprocess med full kontroll, från förfrågan till avtal. Det sparar oss massor av tid, och vi har alltid koll på leverantörernas status, inklusive kreditupplysningar och ID06-kort.

Vilket specifikt problem eller utmaning löste Accurator för er?

Accurator har i sin plattform kunna ge oss en komplett och samlad inköpsprocess för alla i teamet. Ett extra plus som vi efterfrågade, är deras kontroll i leverantörsdatabasen. Där vi kan se att leverantören har kollektivavtal, ID06 kort men framför allt en aktuell kreditupplysning vid förfrågan, utvärdering och avtal.

Vilka funktioner använder ni mest och varför?

Jag använder allt från att lägga upp konsult, underentreprenör, leverantör, utskick av förfrågan, utvärdering matrisen samt att skriva avtal. Accurator har hjälpt oss få ett enklare flöde i inköpen samt att allt är samlat på ett ställe för hela teamet.

Hur har Accurator förändrat sättet ni arbetar med era inköpsprocesser?

Ja, vi har bättre struktur och titta arbete har blivit mycket smidigare i hela inköpsprocessen. Vi har fått en bättre överblick på var inköpsprocessen projektet befinner sig. Största förändringen är att allt är samlat från start till slut i inköpsflödet. Samt en bra matris, där jag/teamet snabbt kan jämföra anbuden mot varandra, men också att vi kan ladda ner en förberedd excel-fil för utvärdering.

Har du något exempel på när Accurator har hjälpt er att undvika misstag eller spara tid i en kritisk situation?

Lägger tid på rätt saker, effektivisering av mitt arbete vid stora projekt, där det förekommer många styrdokument. Vi sparar väldigt mycket tid med att ladda upp all direkt till förfrågan/avtal. Jag behöver inte längre lägga tid på att skicka flera mejl, ladda upp filer i portaler eller komprimera dem.

Hur har Accurator påverkat kommunikationen och samarbetet inom ditt team eller med leverantörer?

Till det bättre, exempelvis kan en leverantör ställa frågor, där jag alternativ annan i teamet svarar direkt till dem. Ett plus att beställaren kan bjudas in till projektet och följa inköpsprocessen.

Hur upplever du Accurators användarvänlighet, särskilt för nya användare?

Väldigt enkelt att använda och logiskt uppbyggt. Det följer processen vid inköp.

Vilka konkreta resultat har ni sett sedan ni började använda Accurator (tid, kostnader, effektivitet)?

Effektiviteten att skicka ut till många flera leverantörer samtidigt. Samma sak om man kompletterar med underlag går detta meddelande ut till alla direkt och spara väldigt mycket tid att slippa skriva och klicka på enskild leverantör.

Vad skulle du säga till någon som överväger att använda Accurator?

Provtesta programmet, kan vara bra för medarbetar innan man implementerar nya verktyg.

Team-Accurator
Dela
Välj redskapet som garanterar smidigare upphandlingar

Testa Accurator redan idag – boka tid med en av våra experter.

Boka möte