Om ossLogga in
För inköpareAnvändarnas egna ordFör leverantörerPublicerade upphandlingarOm oss

Jonas Sjöström på Hedin construction AB

Användarintervju
November 20, 2024
Jag skulle rekommendera Accurator, är enkelt att använda och ger snabb förbättring i upphandlingsprocessen. Man sparar tid och får en bättre kontroll, mer strukturerad hantering utav information.

Vilket specifikt problem eller utmaning löste Accurator för er?

Accurator har gjort inköpsprocessen enklare att följa, bättre struktur samt enklare att hitta de överenskommelserna som är gjorda. Förfrågningsutskicken gjordes tidigare främst via mejl till varje leverantör/entreprenör, vilket tar tid. Enklare att göra en ekonomisk kontroll utav leverantör/entreprenör. Med Accurator kan vi nu samordna och skicka ut förfrågningar från ett ställe, vilket är mer effektivt och ger oss bättre kontroll, enklare att härleda och hitta senare.

Hur mycket tid uppskattar ni att ni sparar varje vecka genom att använda Accurator?

Svårt att uppskatta i detta skedet, vi har inte använt Accurator i skarpt läge över så lång tid. Men uppfattningen är att det kommer bli lättare att hitta och härleda inköpen efter vi har infört Accurator, tack vare att all information är samlad på ett ställe och att vi snabbt kan följa upp utan att behöva leta i olika mejlkorgar. Bra och snabb ekonomiskkontroll kommer ge oss ett bra undelag i våra utvärderingar.

Vilka funktioner använder ni mest och varför?

Främst använder vi den ekonomiska kontrollen samt funktionen för att skicka förfrågningar till leverantörer Vi använder också funktionen för att skriva avtal, eftersom det hjälper oss att hålla allt organiserat. Detta medför att inköpsprocessen blir enklare och snabbare.

Hur har Accurator förändrat sättet ni arbetar med era inköpsprocesser?

Accurator har gjort vår inköpsprocess mer strukturerad och överskådlig. Vi har bättre överblick och kontroll, vilket gör det lättare att följa processen och jämföra olika anbud.

Har du något exempel på när Accurator har hjälpt er att undvika misstag eller spara tid i en kritisk situation?


Accurator har hjälpt oss strukturera upp och samordna alla handlingar på ett och samma ställe, det kommer att leda till att det blir enklare att följa upp överenskommelser vid ett senare tillfälle, minska behovet av att skicka mejl fram och tillbaka.

Hur har Accurator påverkat kommunikationen och samarbetet inom ditt team eller med leverantörer?

Kommunikation och samarbete har förbättrats. Enklare att hjälpa varandra i inköpen/upphandlingen då alla har tillgång till informationen.

Hur upplever du Accurators användarvänlighet, särskilt för nya användare?

Accurator är lätt att använda, enkelt för alla användare att komma igång snabbt.

Vilka konkreta resultat har ni sett sedan ni började använda Accurator (tid, kostnader, effektivitet)?

Enklare att samarbeta, tidsbesparingar vid förfrågningsutskick till många leverantörer samtidigt. Bättre och enklare ekonomisk kontroll utav leverantörer/entreprenörer.

Vad skulle du säga till någon som överväger att använda Accurator?

Jag skulle rekommendera Accurator, är enkelt att använda och ger snabb förbättring i upphandlingsprocessen. Man sparar tid och får en bättre kontroll, mer strukturerad hantering utav information.

Team-Accurator
Dela
Välj redskapet som garanterar smidigare upphandlingar

Testa Accurator redan idag – boka tid med en av våra experter.

Boka möte